V dnešní době jsme si již zvykli na regály v obchodech plné nejrůznějšího zboží, které nás vybízí ke koupi. A je pravdou, že tomu tak je již relativně dlouho. Ovšem jen málokdo si uvědomuje, že k tomu, abychom si mohli nakoupit, je nejprve potřeba tam ono zboží dostat.
Přeprava TL Cargo zde má již skutečně dlouhou tradici. Všichni víme, jak obchodníci vyráželi nakupovat zboží pro svůj krám, případně pro ně vysílali někoho ze svých lidí. Při dnešním množství zboží to však nemůže fungovat, zvláště ne ve velkých supermarketech. Co tedy s tím?
Nyní začali zboží rozvážet samotní výrobci podle požadavků obchodů. Ty si podaly objednávku a podle ní jim byly doručeny požadované výrobky. Ty pak byly většinou uloženy do skladu daného obchodu, odkud byly doplňovány do regálů, pokud se tyto vyprázdnily.
I tato metoda však postupem času zastarala. Vyžadovala totiž, aby prodejna vyhradila podstatně velkou část svého prostoru skladišti. Prostoru, který by mohl být využit mnohem efektivněji například k rozšíření prodejní plochy.
Proto vznikl mezistupeň, takzvané velkosklady. Sem výrobci dodávají své produkty a obchodníci si podávají objednávky, kolik a kterých potřebují. Výhodou je, že je možné přivézt více druhů zboží najednou, a přesně v takovém množství, které je potřeba.
Tento postup je sice efektivnější, avšak klade podstatně vyšší nároky jak na obchod, tak i na velkosklady. Jelikož se totiž prakticky zbavily skladovacích prostor, nemohou si obchody udělat zásoby pro případ výpadu dodávky. Také nemohou mít tak velké množství.
To vyžaduje jednak častější, a jednak spolehlivější dodávky. Obchod musí včas vědět, kdy který druh zboží bude téměř vyprodán, a bude tedy potřeba nová várka. Dodavatelé mu jej pak musí přivézt takřka s minutovou přesností.
Je tedy vidět, že se jedná o logisticky i organizačně poměrně náročný způsob. Je však to nejefektivnější z hlediska zisku, co zatím máme. Avšak je velmi pravděpodobné, že se situace opět změní.