Specifický pohon
Když se podíváme do historie, tak u automobilů je dlouhodobě nejvyužívanějším pohonem spalovací motor. Ty se osvědčily, protože umožňují produkovat dostatek práce bez pomoci člověka klidně někde uprostřed lesa. Doba, kdy byl představen první automobil s motorem je už dávno pryč, přičemž za tu dobu se v této oblasti řada věcí změnila. Dnešní vozy totiž dosahují mnohem vyšších rychlostí, mají řadu bezpečnostních prvků, zlepšilo se chování na silnici a řada dalších parametrů.
Konkrétně u motorů dosahujeme toho, že i malé objemy mají slušný výkon. Samozřejmě ten se dá podepřít časováním ventilů, přeplňováním a dalšími technologiemi. Auto na tento pohon má výhodu v tom, že bez problémů ujedeme stovky kilometrů a potom dotankujeme během chvíle. Životnost se odvíjí od daného modelu a toho, jak se o auto staráme, ale je běžné, že normální vozy najedou stovky tisíc kilometrů, a to bez vážných závad.
Elektromobil není pro každého
Vozy s elektrický motorem tu byli už dříve a v této verzi existovala i taková Škoda Favorit. Energie byla zajištěna díky tomu, že vůz měl spojené klasické autobaterie. Samozřejmě výkon nebyl nijak vysoký a dojezd byl v řádech desítek kilometrů a stárnutím baterií samozřejmě klesal. Dnes už je to úplně o něčem jiném, protože díky dostupnosti slušného výkonu téměř hned po šlápnout na plynový pedál předjedeme kdejaký vůz se spalovacím motorem.
Baterie mají slušnou kapacitu, a proto najedeme stovky kilometrů, přičemž v zimě a třeba při tažení vozíku je potřeba počítat s tím, že reálný dojezd elektromobilů klesá. Na co lidé mnohdy naráží, protože i na takové rychlonabíjecí je potřeba nějakou tu dobu počkat. Člověk, který jezdí do práce na střední vzdálenost a v rodinném domě má nabíječku pro domácnosti, tak si vůz pohodlně a šetrně pro baterii dobije doma. Pro někoho je to tedy vhodný vůz s moderními technologiemi.